svaren.

Bättre sent än aldrig, eller?! Jag skulle ju ha svarat på era frågor i typ tisdags som jag sa, men jag hade inte tid/glömde bort så jag svara på dem nu istället.


Vem är din favoritfotograf?
Jag har väl ingen sådär jättekänd fotograf som jag känner att, "ja hon/han tycker jag om",
Men jag gillar verkligen Denise Bovee, Ni finner henne i menyn under "mina favoriter".

Hur länge har du fotat?
Hm, nu måste jag ju tänka till här. Började väl få upp intresset för det när jag gick i 7an, men då hade jag en 3,2 megapixelkamera som sög så det blev inga bra bilder. Men börja fota på rikigt gjorde jag väl när jag fick min 350d av syrran för två jular sen.

Hur länge har du haft din kamera?
Jag uppgraderade ju min kamera till en 40d nu i somras och har haft den i två månader nu:)

Får du mycket inspiration av din syster?

Ja, en del.

Vem tycker du är bäst av dig och din syster?
Helt klart syrran. Och nu säger jag inte detta bara för att vara snäll mot henne, jag tror hon skulle kunna ta ifall jag tyckte att jag var bätte än henne, men nu tycker jag inte det så.
Men jag tycker hon är bättre än mig, utan tvekan.

Fick du ditt fotointresse från henne?
Ja, det kan man väl säga. Sen fick jag ju min första systemkamera(somsagt) av henne så hon hjälpte mig lite på traven där:)

Vad heter din klass i skolan?

Ehm. HAHAHAHA jag borde kunna detta. Elin, hjälp?!
Jag går sam/media iallafall.

Vad heter din bästa vän?
Ärligt så har jag ingen speciell sådan. Har inte gått så bra innan, folk sviker.
Alla mina vänner är bra på sina sätt:)

Har du några husdjur?
Yes, jag har en hårigjävel till kissemiss som heter cosmo.

Hur ser din familj ut?
Jadu. det hade ju varit enkelt att bara slänga upp en bild nu, haha.
Nejdå. jag har en far som heter Calle, en mor, Ingrid, Min syster Elin (1987) som ni vet, och en bror som heter Viktor(1989). Sen katten då, men han tycker inte om mig så. Haha.

Har du någon gammal blogg?
Nej ingen gammal blogg.

Kan du något annat språk än svenska?
Engelska?

Om du fick välja vilket objektiv som helst i hela vida världen,
vilket pris som helst vilket skulle du köpa då?

Tufft, det finns ju så många att välja mellan.
Men just nu vill jag iallafall ha ett 50mm f1,4. Det skulle vara nice.

Kan du i inte göra fler ps-guider?

Jo det kan jag väl göra:) Vad vill ni att jag ska göra guider om då?

När är du som allra lyckligast?

När jag står på innebandyplanen! Helt klart!
Sen när jag umgås med alla mina underbara människor.

Vad tycker du mest om i matväg?
Detta måste nog vara den svåraste frågan ever, Jag älskar mat.
Fast dock inte all mat. Men min favori måste nog vara mammas kykligklubbor med ris och
gräddsås:) MUMS!

Vad har/hade du för favoritämne i skolan?

Mitt favoritämne?! Just nu så är det nog designe.

Favoritmotiv?
Porträtt, natur.

Favoritobjektiv?
Som jag äger själv? Jag tycker om båda mina lika mycket
Tamron 28-75 f2,8 och canon EF 50mm f1.8

Vad går du för gymnasie?

Min skola heter kopparlundsgymnasiet och måste nog vara den härligaste skolan som finns.
Iallafall. Det är en sam/media skola + innebandygymnasie.

Om du fick åka vart du ville i världen och fota, vart skulle du åka?
New york tror jag.

Vilken sorts musik lyssnar du på? Artister, band, genrer..
Adele, Maria mena, Gavin Degraw, Imogen heap, Coldplay, The kooks. mm

Ditt pinsammaste minne?
HAHAHA. Det är ett speciellt minne som poppar upp i skallen när jag läser denna frågan så ja.
Det var en kväll. Jag om mina kompisar hade hört att det var en fest på ett ställe så vi har lite kul, förfester lite innan vi drar dit. När vi väl kommer dit visar det sig att det inte var någon fest där vi pligade på.
Och lite fulla som vi var gick vi vidare och plingade på en annan dörr. (detta var alltså ett ställe där bara en massa ungdommar bodde). Nästa dörr vi kom till så öppnade en trevlig kuse dörren och vi stog och snackade ett tag där. Sen efter ett tag så säger jag, "du ser ut som en pontus, du ser ut att heta pontus!" Till svar får jag då "Jag heter natalie". Fan va jag skämdes då alltså, det var så sjukt, tur att jag var lite full ändå. Men hon hade kort hår och såg lite grabbig ut, vafan ska man göra liksom?! HAHA.

Något du aldrig kommer att glömma

Oj, jag kan inte komma på något speciellt nu faktiskt.
Antar att det får bli coldpaly konserten som jag var på nu i somras.

Den första bilden du tog med en kamera som finns tillgänglig



Din favoritfärg?
Grön typ.

Favoritklädbutik?

Monki.

Kommentarer
Postat av: ellen (ellerenellen.blogg.se)

svar: tack för att du sa till! trevlig läsning :)



fastnade speciellt för "Ditt pinsammaste minne?", hahaha så underbart härligt!

2009-09-19 @ 19:06:15
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: ellen (ellerenellen.blogg.se)

svar: haha, det kan jag förstå! det är en sådan sak man kommer minnas och glädjas åt länge :D

jag är 17 :) och du? :)

2009-09-19 @ 19:22:05
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: ellen (ellerenellen.blogg.se)

svar: åh, okej! 18 är ju ändå trevligt att vara. att fylla 17 är ju värdelöst :D

2009-09-19 @ 20:05:18
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: PhotoByTherese

Gud, din första bild var ju underbart fin!

2009-09-19 @ 20:26:34
URL: http://photobytherese.blogg.se/
Postat av: Elin Ivemo - thisistheyear

aaw. tack gull! (;



alltså, klasserna heter inget spec. som typ sam på rudbeck heter spsp3d typ. Det heter, eller hette på min tid, sam/meida.



hahahha! jävla klant! sjukt kul, jag hade velat se hennes min när du kallade henne pontus..

2009-09-20 @ 10:35:37
URL: http://thisistheyear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0