Svar: frågestund nr 3

OM MIG!

Hur uttalar man ditt efternamn egentligen och har det någon speciell bakgrund?

Man uttalar det som det låter. Många uttalar det Ivémo. Men det ska vara som det låter bara.
Jag tror det var typ mammas farfar som skulle byta efternamn och så fick han välja
mellan några och valde då Ivemo.
Det är endast våran släkt som heter det.

Kan du spela något instrument/skulle du vilja kunna spela något?
Gills treangel? Jag skulle vilja kunna spela gittar då och gillar att sjunga också så skulle det vara kul.

Drömresemål, varför?
Maldiverna tror jag nog. Varför, jo det ser ut att vara sjukt vackert där.

Favoritglass?
Spirello, eller som den så fint heter nu, twister.

Skulle du kunna tänka dig att bli av med någon kroppsdel/något
sinne för en hel jädrans massa pengar,vilken/t isåfall?

Jag skulle aldrig vilja bli av med något sinne, inte ens för alla pengar i världen. Men kanske en liten tå. haha.

Vad är det första du tänker på när du hör dessa grejer: Lycka, tonfisk, Finland och silvertejp?
Lycka-kärlek/vänskap. Tonfisk- USCH!. Finland- haha. Silvertejp-Bra till ALLT!

Kan du vissla, stå på händer eller något annat fantastiskt?
Några andra dolda talanger som vi inte vet?

Vissla är jag inte bra på. Kan litegrann men inte mycket. Stå på händer i kanske en sekund måste väl gillas. Någon dold talang, jag sjunger väl inte helt dåligt kanske.

Bästa beskrivningen på dej med fem ord?
Störd, sprallig, glad, galen, snäll.

Vad gör du när du är ensam hemma som du inte gör när du har folk hemma?
Sjungen en massa, jag älskar att sjunga.

Vad ska du göra i sommar? :)

Jag ska först åka till grekland med min pojkvän, jobba lite, åka till göteborg och sen gå på COLDPLAY!

Varför dricker du bara apelsin-festis? är du en festis? det finns ju så många andra smaker. kaktus t.ex.
För att dom är goda. Jag gillar den lite sur/söta smaken på den. Varför testa något nytt när man redan är nöjd liksom?

Varför envisas du om att ha tygskor på vintern?
Jag köpte mig faktiskt ett bra jumpadojjor iår, som inte läckte in vatten!
Året innan var bara för att jag inte hittade några vinterskor.

Vilka är dina favoritbloggar?
Ni har dom i min meny under "mina favoriter".

Vad är det första du ska göra när du fyller 18?
Oj, svårt! Jag ska nog gå och köpa snus eller en öl på ica, bara för att få visa upp mitt leg.

Blir du ledsen om du inte får något armband från Hawaii?
Lite kanske. Men det är lugnt, bara jag får något annat, HAHA

Favoritfilm?
Det finnt ju så många. Jag vet inte ens om jag har någon speciell favoritfilm.
Jag gillar att kolla på Fantomen på operan när jag är sjuk. Hehe.

Vad saknar du mest när du är hemfrån?
Min säng!




FOTORELATERADE FRÅGOR!


Har du någon favoritfotograf eller förebild inom foto?
Oj, svår fråga. Förebild måste jag nog ändå säga min syster. Det är väl lite pågrund av henne jag började fota så. Någon känd favoritfotograf vet jag inte om jag har.

Vilken är din favoritbild som du själv har tagit och vilken som någon annan har tagit?
Den första är min egen favoritbild. Varför den är det vet jag inte rikigt. Jag gillar färgerna. Den andra bilden får väl bli en av min syrras bilder då. Jag tycker bara att den är awesome!

 

Om du bara fick använda ett objektiv i fortsättningen, vilket skulle det vara?
Canon EF 50mm f1.8. Helt klart alltså. Det är ett sånt skönt objektiv och borde finnas i allas kameraväskor.

Vill du jobba som fotograf i framtiden eller har du det bara som hobby?

Japp, det är iallafall min tanke. Jag älskar att fota så det skulle inte sitta fel att få jobba med det.

Vilken bild i hela världen önskar du att du hade tagit?
Oj, shit! det vet jag inte. Just nu får det bli den HÄR. Bara för att jag tycker om porträttbilder så mycket och den där är snygg!

Vad gillar du mest att fota? Porträtt, natur?

Jag fotar ju mest natur, men önskar att jag hade folk som jag kunde fota. Det är ingen som vill ställa upp. Man kan ju göra så mycket med porträtt!

Vad tycker du om att tidningar överretuscherar sina bilder? Kan det vara okej med grymt mycket photoshop?
Alltså jag tycker att ifall man har fräknar i ansiktet tex så ska dom inte tas bort. Och alla bilder man ser i tidningar är ju alltid alla modeller helt släta i ansiktet, vilket jag inte gillar alls. För det finns ingen som ser ut så på rikigt. Så nej, jag tycker inte att det är Ok.

Har du uppdaterat din fotoutrustning iår?
Japp, det har jag. Jag köpte mig en fjärrutlösare för några månader sedan och det är
jättekul att ha en sån. Jättebra om man vill fota självproträtt.

Ditt bästa/sämsta fotominne?
Svårt att komma på något såhär utan att få tänka. Jag ha massa bra fotominnen, men jag tror inte
att jag har några dåliga. Allt med foto är bra!

Har du alltid kameran med dig för att inte missa en bild?
Nej, det har jag inte. Men man borde kanske ha, för det är när man inte har kameran
med sig man ser något snyggt som man vill fota.

Gillar du att stå framför kameran?
Näe, det kan jag väl inte påstå. Det är en annan sak att ta självporträtt än att bli fotat av någon annan.

Vilka länder har du besökt och vilka länder/städer vill du
besöka när det gäller att fotografera? Och vad vill du fota då?
Grekland, Bulgarien, Danmark.
New York, jag vill fota varenda lite byggnad där. det ser så snyggt ut när man ser filmer
därifrån. Men skulle jag åka dit så skulle jag nog fota hela tiden. Maldiverna skulle också vara ett bra
"fotoland".

Hur fick du din första digitala systemkamera?
Hur? Ja, jag fick den i julklapp av min syrra och hennes grabb!

Kommentarer
Postat av: miilo

Yay, vad kul att läsa svaren :D .. Föresten verkar dina sommarplaner urhärliga. VARFÖR KAN INTE COLDPLAY KOMMA TILL FINLAND OCKSÅ, AAAH? :D

2009-05-07 @ 23:53:28
URL: http://linneaterese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0