22 januari - tjock eller smal.

Hejsan! jag måste bara snacka lite angående Stinas inlägg om att naturligt smala tjejer har det svårt.
Var tror ni då att dom som inte är naturligt smala känner då? Ni som är naturligt smala behöver inte tänka innan ni stoppar något gott och fettigt i munnen, men jag lovar er, att dom som inte är naturligt smala tänker nog efter en eller två gånger innan dom stoppar in den där popcornpåsen i micron, stoppa mig om jag har fel?
Eftersom att dagens "normala" kropp ska vara just smal och slank.
Hur kommer det sig att alla tjejer i tidningarna måste vara smala jämt? Och hur många klädkataloger har kläder för lite större tjejer och killar? Inte är dom många, visst kan man väl beställa en större storlek, men det är modellerna jag snackar om, det är sällan man ser lite större personer bära kläderna i katalogen.
Jag har helt ärligt aldrig sätt en kurvig tjej på framsidan av tex, vecko revyn. mm.
Håller iof med Stina lite.. Varför ska tjejer som nu är natruligt smala få skit och få kommentarer efter sig som tex. "ät mat för fan, du är så jävla smal". Men knubbiga tjejer får nog höra samma saker bara helt åt andra hållet. "jävla fetto, sluta äta", klart somfan att det finns anorexia problem då! USCH!

Om folk bara kunde sluta med sina jävla fördommar. Alla kan väl bara få se ut som dom vill utan att få behöva höra alla dessa kommentarer. Och vad det gäller med killar.
Alla killar tycker fan inte samma, vissa gillar smala, vissa gillar kurviga. Alla ser olika ut, alla tänker och tycker olika.
Hoppas jag inte har upprört en massa nu bara.

ha den bra kväll, nu ska jag kila iväg på träning.

Kommentarer
Postat av: Fina

jag håller med, det är problem åt båda håll. jag är naturligt smal och när vissa kompisar som är större än mig men ändå inte tjocka klagar över att dom är tjocka brukar jag säga vad jag tycker och att de inte alls är tjocka. ofta får man då kommentaren "du ska inte säga något för du har inga problem", men det stämmer ju inte riktigt heller.. det är svårt de där.

2009-01-22 @ 19:40:14
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: vilma

fin blogg! :)

2009-01-22 @ 20:41:18
URL: http://viilma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Bra sagt! (skrivet) Har varit en himla hysteri just nu om hur synd det är om pinnsmala tjejer. Visst det är hemskt när folk hetsar dem att äta, men folk klagar på allting. De smala tjejerna kan ju i alla fall lätta hitta snygga kläder som passar. Personligen tycker jag det är värre för större tjejer som inte kan se lika sinnade i någon tidning/katalog och alltid måste känna skuld innan man äter något.

2009-01-29 @ 10:19:35
URL: http://iomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0