Svar: frågestund nr 2

Hur redigerar du dina bilder och vilket program använder du?
Jag använder mig av Photoshop cs3, vilket i mitt tyckte är ett nice program.
Hur jag redigerar mina bilder är olika från blid till blid.. Men jag brukar leka lite med
kurvor och få fram fägerna på det sättet, sen i selektiv färgändring. Där kan man få till skoggor på en snyggt sätt.
(det var även någon som ville att jag skulle visa hur jag gör, steg för steg, men det tänker
jag göra i ett separat inlägg senare tänkte jag)

Vart får du alla dina ideer ifrån, eller bara tar du på intressanta saker?
Ehm, jag tar nog mest på sånna saker jag tycker ser snyggt ut.
tycker inte jag har någon bra fantasi när det gäller att fota..

Vilka bloggar läser du?

Mina favoritbloggar som jag följer och läser hittar ni länkade i min meny här på bloggen.

Favoritbok, och varför?
Ojoj, läser typ aldrig. Men vi hade som läxa i 9an att läsa en bok då läste jag. "I taket lyser stjärnorna", ni vet den
som dom gjort film av, den går på bio nu.. Vet inte varför jag tyckte den var bra, men den var bara det,
Kunde inte sluta läsa, vart jätteinne i boken. haha

Vilken "stil" tycker du är finast?
vet inte vad du menar med "stil", men jag antar typ klädstil.
Och där måste jag nog säga att jag inte vet. Jag själv drar alltid omkring i mjukiskläder så. haha

Har du förändrats mycket  under åren?
Japp, det har jag. Med tanke på att i 8an var jag typ kille. haha nejdå! men jag var pojkflicka ut i fingerspetsarna om man säger så.. Nu har jag klänningar och grejjer. Jag har även blivit starkare än vad jag var för 2 år sedan.

Favoritlåt just nu?
A Fine Frenzy - Ashes and wine

Om du skulle ta med dig tre saker till en öde ö, vad skulle det vara då?
Kameran(såklart), solkräm och en säng. haha ( jag har dålig fantasi)

Någon favoritblogg?
Somsagt finns dom länkade i min meny.
Både okända och kända.

Vad har du för fotoutrustning?

Fotar med en Canon eos 350d + kit objektiv, 50mm f1.8. Det var nog allt. haha.
Ska skaffa mig stativ, fjärrutläsare och sånt där senare.

Hur länge har du fotat?

Fotat seriöst med systamkameran har jag gjort i 1½ år. Men innan det så hade jag en kompakt kamera.
Men den kameran började jag väl fota för sådär 3 år sen kanske.

Hur gör du för att få dom där små söta "bollarna" som du har i din header. (bilden till höger)

Det är superlätt vill jag säga..Dom röda "bollarna" är alltså billysen.
När jag tog den här så stog jag uppe på en bro ovanför en bilväg.
Du ställer in kameran på manuell fokus och sen när jag ska fota bilarna så gör du bara så att du inte ha fokus alls i bilden. så att hela bilden blir suddig, då blir det sådär.. Jag är sämst på att förklara. fråga ifall du inte hajjar.

Vad älskar du mest i hela världern förutom din familj och chrille?

Innebandy och vatten, Vatten är SUPERGOTT!!!!

Är du gift?
Haha, nej jag är 17 år förtusan;)


Kommentarer
Postat av: Fina

roligt att få veta lite mer om dig :)

2009-02-13 @ 17:58:22
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: niivo

Ha en bra alla<3dag!



Ställa gärna en fråga i min frågestund! :)

2009-02-14 @ 10:14:50
URL: http://niivo.blogg.se/
Postat av: Elin

jag är lite stött att du inte tog med min fråga!

2009-02-14 @ 15:33:12
URL: http://thisistheyear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0